Новий сайт - itdirector.com.ua Супремум ИТ-директор ИТ-форум ИТ-Олимпиада "IT-Universe"  
Публикации, новости, события

Вернуться в Календарь ИТ-событий


Заступник голови Держагентства з електронного урядування Олексій Вискуб: "До кінця 2018 року маємо презентувати 100 найбільш важливих е-послуг" 28.12.2017

Заступник голови Держагентства з електронного урядування Олексій Вискуб: "До кінця 2018 року маємо презентувати 100 найбільш важливих е-послуг"

Автор: Т.Галковська 
Україна поступово, але впевнено переходить в онлайн. Майже кожен місяць уряд звітує про нові сервіси, якими можна скористатися лише за допомогою комп’ютера. Зареєструвати бізнес, земельну ділянку, отримати ліцензію на будівництво чи допомогу при народженні дитини тепер можна без черг. Які ще послуги держава надає "в один клік", в яких реєстрах буде використовуватись блокчейн, чи є економічний ефект від переходу сервісів в онлайн? На ці та інші питання в інтерв’ю "Цензор.НЕТ" відповів заступник голови Державного агентства з електронного урядування Олексій Вискуб.

- Які нові послуги з’явилися цього року?

- У кінці 2016 року Уряд України затвердив Концепцію розвитку електронних послуг до 2020 року. Незважаючи на бюрократичну назву "концепція", цей документ є дуже практичним, це, фактично, наша дорожня карта, а головне - це наш "ключ" до всіх органів влади, а іноді й "меч" для окремих відомств та чиновників, які чинять спротив.

Серед головних KPI документ визначає запровадження до кінця 2018 року майже 100 найбільш пріоритетних адміністративних послуг онлайн відповідно до вимог ЄС. Фактично, це найбільш масові, суспільно важливі та, нажаль, корупційні послуги у таких сферах як земельні відносини, будівництво, транспорт, питання державної реєстрації речових прав або громадських актів, екологія, соціальний захист тощо.

ТОП-10 вже доступних електронних послуг я вважаю такі:

  • допомога при народженні дитини;
  • реєстрація бізнесу, у т.ч. внесення змін та закриття (всього 6 е-послуг);
  • введення об’єктів будівництва в експлуатацію та ліцензія на будівництво;
  • реєстрація договорів оренди землі;
  • реєстрація земельних ділянок;
  • довідка про несудимість;
  • декларація відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (яка буде презентована під самий Новий рік);
  • реєстрація народження дитини (е-послуга вже готова, але її презентація відбудеться вже на початку січня).
Це все повні послуги або часткові, коли людина лише записується на прийом онлайн, а для отримання послуги повинна приходити особисто?

- Всі е-послуги, які я зазначив як ТОП, є повними електронними послугами. Але по окремим, наприклад, довідка про несудимість чи допомога при народженні є варіанти, коли людина обирає паперовий результат або особистий візит за результатам у випадку вибору простої електронної ідентифікації.

Також, послуга з реєстрації дитини через складність нормативної бази перші місяці буде працювати таким чином, що заявник має особисто забрати результат або свідоцтво принесуть до пологового будинку. Але впевнений, що до березня ми вже приймемо необхідні зміни й результат також буде дистанційним.

Слід також розуміти, що частину послуг зробити повністю електронними на сьогодні складно. Наприклад, видача паспорту. Ми розуміємо, що є певні зауваження громадян до надання цієї послуги і спільно з Державною міграційною службою розпочали такий проект, який дозволятиме робити онлайн попереднє заповнення необхідних даних, що дасть можливість значно скоротити час на особистий візит та загалом пришвидшить охоплення населення України ID-картками та закордонними паспортами з біометрикою.

ЕКОНОМІЧНИЙ ЕФЕКТ – ЛІКВІДАЦІЯ РЕЙДЕРІВ ТА ХАБАРІВ

-  Чи є економічний ефект від введення цих послуг?

- Ми дуже активно слідкуємо за підходами до цих питань в ЄС. Так, загальноєвропейська статистика показує, що після запровадження електронної послуги до того моменту, як 50% цільової аудиторії такої послуги перейде в онлайн, проходить 2-3 роки. Ментально та технологічно наші громадяни готові поки що значно менше, отже справжній бум використання е-послуг в Україні я очікую десь у 2019 році.

Також, цікавим є підходи ЄС до оцінки економічного ефекту. Але більша частина їх методик для нас не підходить. Дуже часто в ЄС вимірюють економію на надання е-послуги в бек-офісі або економію громадянина. В Україні ж найбільш ефект – це боротьба з побутовою корупцією при наданні послуги. Наприклад, не для кого не секрет, що по окремих послугах із зазначеного мною списку ТОП дуже часто є "додаткові вимоги" чиновника до заявника і рівень цих "вимог" іноді вражає. Так от для нас дуже важливо порахувати не прямий економічний ефект, як в ЄС, а, саме, "тіньовий" - наприклад, наскільки вдалося побороти корупцію у сфері будівництва завдяки онлайн послугам. Тут точно можна отримати конкретну цифру, яка вразить всіх. Ці кошти просто витягуються з карманів громадян та бізнесу.

Не менш важливим є порахувати мінімізацію втрат від зловживань чиновників, які тепер стають неможливим. Я маю на увазі не вимагання хабаря, а, наприклад, призначення "лівих" допомог чи неправомірна перереєстрація об’єктів.

Але слід розуміти, що справжні електронні послуги з’явилися в Україні рік-два тому назад і поки ми не маємо такої аналітики. Перше таке дослідження ми плануємо провести вже в першій половині наступного року і впевнений, що результат буде вражаючим. Бо ці дані про розміри хабарів та зловживаннях на адміністративних послугах поки публічно нікому не відомі.

- Чи впроваджується оптимізація самих послуг? Сьогодні багато даних держава переводить в реєстри, і, можливо, багато довідок чи документів громадяни можуть і не збирати – всю інформацію чиновники зможуть знайти самостійно.

- Безумовно. Наш ключовий принцип – спочатку реінжиніринг та оптимізація і лише потім електронна послуга. Ми не збираємося робити автоматизацію задля автоматизації – інакше це пуста робота та "електронний популізм".  Якщо порядок послуги передбачає подання 10 документів чи довідок інших органів влади, то навіщо автоматизувати такий хаос? Щоб отримати автоматизований хаос?!

Сьогодні в нас є потужна підтримка міжнародних партнерів таких як Швейцарсько-українська програма EGAP, Проект TAPAS за підтримки USAID та UKAID, Координатор проектів ОБСЄ в Україні, європейський проект Egov4Ukraine, які чітко розуміють наш план та допомагають у запровадженні електронних послуг експертно та фінансово.

Кожна наша е-послуга стала простішою або безпечнішою. Наприклад, у випадку реєстрації договорів оренди землі перелік документів від заявника не змінився, але за рахунок запровадження електронної взаємодії з Державним земельним кадастром повністю нівелюються питання рейдерства, помилок чи зловживань через он-лайн перевірку наявності такої земельної ділянки та його власника.

І взагалі 2017 рік став історичним для розвитку електронної взаємодії та розвитку інтероперабельності державних реєстрів, без яких неможливе реальне спрощення адміністративних послуг та запровадження електронних послуг. Саме цього року в Україні стартувало запровадження системи електронної взаємодії за відомим на весь світ естонським підходом X-Road. Український варіант за результатами публічного конкурсу отримав цікаву назву – "Трембіта"). Як відомо цей інструмент використовувався для зв’язку між віддаленими селами в горах, або через нього повідомляли про важливі події – народження дитини, шлюб або смерть. Тож дуже влучна та автентична назва.

- До речі, про реєстри. Які вже існують і які з’являться найближчим часом?  

- У 2017 році ми провели комплексне дослідження всіх державних реєстрів та баз даних, до якого потрапили понад 140 систем. Дуже довго в Україні реєстри розвивалися хаотично через що ми маємо погану актуальність даних, значне дублювання, а загалом низьку ефективність. А знову страдають громадяни, які або вимушені давати одні й ті ж самі довідки в багато установ, або стикаються із зловживаннями та помилками.

Наше ключове завдання – упорядкування даних та державних реєстрів, щоб зупинити їх хаотичне створення та розвиток через розробку нового закону. Проект вже готовий та проходить публічні обговорення.

Також, в Україні досі не створені всі так званні базові реєстри. Наприклад, реєстр адрес або містобудівний кадастр – і це плани на 2018 рік. Адже, наприклад, через відсутність реєстру адрес всі реєстри накопичують ці дані, але вони швидко втрачають актуальність та розповсюджуються помилки.

- До нас у редакцію неодноразово звертались читачі, які потерпали від рейдерів, проблеми реєстрів власників бізнесу, земельних ділянок тощо. Хтось із чиновників змінював інформацію в реєстрі і готово – власник інший і довести щось в суді неможливо. Вирішується якось ця ситуація?

- Тут у нас дуже багато інноваційних планів! Дійсно, ми відчуваємо певну кризу довіри громадськості до державних реєстрів. І навіть, якщо реєстр має всі необхідні сертифікати щодо захисту. Так склалося історично.

Цю довіру потрібно підвищувати як через упорядкування реєстрів, їх надійний захист, внесення даних з використанням ЕЦП, так і використанням сучасних інноваційних підходів.

Цього року ми вже разом з Мінюстом та Мінагрополітики реалізували два пілотних проекти, коли всі дані про транзакції в Державному земельному реєстрі та Державному аукціоні арештованого майна СЕТАМ записуються в блокчейн з онлайн доступом громадськості. Це 100 % гарантія, що дані не будуть переписані заднім числом, а також можливість онлайн публічно перевірити власну транзакцію.

Але ми йдемо ще далі. Так, на базі реєстру речових прав, в якому зберігається інформація про об’єкти нерухомості та їх власників, ми разом з Мінюстом розпочали запровадження САРТ-контрактів. Це передбачатиме можливість власнику об’єкта нерухомості отримати особистий електронний ключ, без якого неможливо буде завершити операцію з його майном. Тобто у випадку проведення будь-якої операції завершальним етапом зміни даних в реєстрі є підтвердження транзакції з використанням особистого електронного ключа власника. Це унеможливіть будь-які рейдерські захоплення.

Заступник голови Держагентства з електронного урядування Олексій Вискуб: До кінця 2018 року маємо презентувати 100 найбільш важливих е-послуг 02

КОЛИ З’ЯВИТЬСЯ НАЦІОНАЛЬНИЙ БЛОКЧЕЙН?

- Блокчейн - досить нова технологія. Навіщо тут експериментувати?

- Протягом життя ми всі стикаємося з різними ситуаціями, коли вимушені довіряти третій стороні – банкам у справах фінансів, нотаріусам і державі у юридичних та життєво важливих питаннях. Наприклад, реєстрація прав на нерухомість, авто, бізнес або реєстрація народження дитини, отримання паспорта та багатьох інших процесів.

От уявіть, що частину цих функцій, а згодом може й більшість з них, можна передати дуже надійній та прозорій технології, яка виключає ризик людського фактору. І яку неможливо підкупити, вмовити, шантажувати чи хоч якось змусити зловживати. Навпаки, завдяки інноваційному способу зберігання та накопичення даних всі мають можливість перевірити, що необхідні вам дії дійсно були здійснені та нічого не вносилося вчорашнім днем.

Основні переваги цієї технології у тому, що вона дозволяє здійснювати суспільний контроль над системою, у яку її впроваджено, забезпечує надійну синхронізацію даних і захищає від підміни цих даних у результаті хакерських атак. Тому для нашої країни – це саме те, що потрібно. До речі, у світі не відомо жодного випадку злому цієї системи.

Переважна більшість асоціює блокчейн виключно з майнингом крипто валют. Однак сфери застосування технології розподілених реєстрів не обмежуються тільки фінансовою сферою. До речі, згідно з нещодавнім дослідженням, IBM 9 з 10 державних установ, що брали участь в опитуванні по всьому світу, відповіли, що планують інвестувати в блокчейн.

- В яких реєстрах буде використовуватись ця технологія?

- На рівні України ми визначили 2 ключові сфери для пілотування цієї технології – земельні відносини та державна реєстрація. Саме тут ми відчуваємо високу недовіру зі сторони суспільства та очікуємо високу результативність від блокчейну. Перші пілотні проекти реалізуються на базі Державного земельного кадастру, реєстру речових прав та аукціону СЕТАМ – Open Market. Фактично ми завершуємо першу фазу. У вересні ми вже презентували ряд важливих та інноваційних у загальносвітовому масштабі результатів.

По-перше, це перший у світі електронний аукціон на блокчейні, який записує в блоки 9 видів ключових транзакцій та надає можливість їх повного контрою та моніторингу, зокрема, через публічну ноду аудитора. Такою нодою вже став Фонд Східна Європа.

По-друге, це перший етап переведення земельного кадастру на блокчейн. Зокрема, вже всі земельні витяги також записуються в блоки, а хещ відповідної транзакції друкується на витягу у вигляді QR-коду. Знову все публічно та довірено перевіряється через ноду аудитора Transparency International.

Подальші наші плани ще амбітніші. Серед них і врегулювання криптовалюти, криптобіржі, національного блокчейну тощо. Концепція розвитку електронного урядування до 2020 року також визначає технологію блокчейн, як один з ключових інструментів швидкого реформування держави та забезпечення прозорості й довіри до всіх процесів. Trust by Default.

MOBILEID І ЄДИНИЙ ДЕРЖПОРТАЛ Е-ПОСЛУГ

- У багатьох країнах існує єдиний портал держпослуг. Чула, у нас теж робиться подібне?

- Так, запровадження загальноєвропейського принципу one-stop-shop (всі послуги з єдиного ресурсу) є ключовим завданням. Насправді, було вже 3-4 спроби в Україні створити такий єдиний портал.

Сьогодні ми спільно з Мінекономрозвитку та європейськими проектами та донорами об’єдналися, щоб нарешті реалізувати єдине та успішне бачення. Ми беремо за основу філософію визнаного кращого порталу – gov.uk – портал послуг Великобританії. На це потрібен час. Тож поки ми вирішили, з нову ж досвіду країн ЄС, зробити всі е-послуги доступними через Урядовий портал kmu.gov.ua.

20 грудня 2017 року ми презентували оновлений Урядовий портал. Він має сучасний дизайн і технологічну платформу та побудований з урахуванням потреб користувачів і кращого світового досвіду. Серед головних новацій – розділ, в якому зібрані усі електронні публічні послуги для громадян та бізнесу.

Портал протягом місяця буде працювати у тестовому режимі, тож долучайтеся, щоб зробити його дійсно якісним та корисним.

- Що в планах впровадження е-послуг на 2018 рік?

- Плани дуже амбіційні! В першу чергу, це повноцінне запровадження "Трембіти" і підключення до електронної взаємодії базових реєстрів. До кінця року один мобільний оператор запровадить сервіс MobileID, тож у наступному маємо стимулювати інших операторів та сприяти поширенню цього важливого сервісу. До кінця 2018 року маємо презентувати 100 найбільш важливих е-послуг. Також дуже багато планів з відкриття державних даних тощо.

Сьогодні в нас є потужна політична воля від голови уряду, розуміння та співпраця з іншими центральними органами влади, міжнародними партнерами та донорами. Тож настрій бойовий та позитивний. А головний ризик – це політичні інтриги та популізм.

Тетяна Галковська, "Цензор.НЕТ"

Джерело: https://censor.net.ua/r3041450



ИТ-АКЦИИ (ВСЕ АКЦИИ)
Публикации, новости, события (ВСЕ Публикации, новости, события)
RSS

Новогодний CIO-Jazz: Change management - будущее создается сегодня. 13.12.2019 Новогодний CIO-Jazz: Change management - будущее создается сегодня.

13 декабря 2019 г в Киеве Состоялось итоговое ежегодное мероприятие года -  Новогодний CIO-Jazz, где у участники познакомились с опытом коллег, пообщались с компаниями, представляющими новые технологии, а также приняои участие в традиционной дискуссии в стиле IT-Jazz на тему Изменения VS Стабильность ( "Изменения невозможн (ы/а)  стабильность!" - где запятая? :) ). 

Конференц-часть CIO-Jazz состоялась в Бизнес-школе КРОК, а Новогодняя вечеринка, как всегда, в Бочке на Крещатике.

О Новогоднем CIO-Jazz - версия для мобильного



MBA IT-Jazz: "Как развивать ИТ: люди, процессы, проекты" 23.10.2019 MBA IT-Jazz: "Как развивать ИТ: люди, процессы, проекты"

  23 октября 2019 года г.Киев (10.00-17.30). срстоялся осенний MBA IT-Jazz - уникальное мероприятие, практическая конференция, направленная на повышение уровня владения управленческими навыками и способствующая росту личной и профессиональной эффективности ИТ-руководителя.

Ключевые темы MBA IT-Jazz:

    • Развитие ИТ-функции
    • Гибкие технологии управления ИТ-проектами.
    • Эффективное управление ИТ-командами.
    • Новинки рынка ИТ и опыт их использования.


Softprom by ERС совместно с NI AWR начинает сотрудничество с техническими ВУЗами Украины 30.09.2019 Softprom by ERС совместно с NI AWR начинает сотрудничество с техническими ВУЗами Украины

С 1 октября 2019 года стартует программа по обеспечению технических ВУЗов Украины новейшим программным обеспечением для разработки радиочастотных (РЧ) и сверхвысокочастотных (СВЧ) устройств NI AWR Design Environment.

Цель программы - обеспечить возможность использования студентами современных решений NI AWR, показать преимущества работы в легальном программном обеспечении.

ИТ-ПРОЕКТЫ (ВСЕ ПРОЕКТЫ)
RSS

Moyo выбрал Amazon Web Services для масштабирования e-commerce платформы 25.06.2019 Moyo выбрал Amazon Web Services для масштабирования e-commerce платформы

Компания Moyo - крупнейшая сеть магазинов электроники, бытовой техники и других потребительских товаров, совместно с Softprom by ERC - Advanced Consulting Partner в сети Amazon Web Services, объявили об успешной реализации ИТ-проекта на платформе AWS. Для стабилизации и увеличения доступности e-commerce платформы было выбрано решение на базе Amazon AWS как альтернатива предыдущему облачному провайдеру.

Для миграции выбрали услуги аренды виртуальных машин и база данных, как сервис. В качестве сопровождающих также подключены сервис Route 53 для управления и защиты DNS, облачное дисковое хранилище для бэкапов.

Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади 12.06.2019 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади

12 червня Уряд ухвалив постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади».

 

ИТ-ВИДЕО (ВСЕ ВИДЕО)
RSS

Интервью Андрея Гончаренко (CIO Аптека низких цен) каналу Perceptron. 23.11.2018 Интервью Андрея Гончаренко (CIO Аптека низких цен) каналу Perceptron.
Робот-помощник в обслуживании клиентов / Сложности построения самой большой аптечной сети / Проблема последней мили при подключении интернета / Большая логистика, где управление только на информационном уровне и многое другое...
Более подробно смотрите в интервью Андрея Гончаренко каналу Perceptron.

Интервью Романа Лучкова (CIO БаДМ) каналу Perceptron. 28.08.2018 Интервью Романа Лучкова (CIO БаДМ) каналу Perceptron.

Лучков Роман, CIO БаДМ: "У меня в карьере было немного компаний, и, несмотря на 20 страниц трудовой книжки, можно выделить три этапа построения карьеры: первая компания в которой я пробаботал 10 лет была телекоммуникационной (Оптима-телеком), вторая - сделала компетенции  (qivi.ru - объединенная система моментальных платежей), третья компания в котрой я сейчас работаю, компания БаДМ."

Более подробно смотрите в интервью каналу Perceptron

Интервью Бузмакова Владимира каналу Perceptron. 13.08.2018 Интервью Бузмакова Владимира каналу Perceptron.

Более 10 лет консалтинговой деятельности в области ИТ позволили Владимиру превратить практические примеры в теоретические кейсы как на выступлениях клуба ИТ директоров, так и на отдельную секцию в MBA “Информационный менеджмент”.

Бузмаков Владимир, Председатель Актива Сообщества ИТ-директоров Украины, директор по консалтингу и учредитель консалтинговой компании «Супремум», идеолог и руководитель программы MBA IT (MBA «Информационный менеджмент») в Бизнес-школе КРОК.

Интервью каналу Perceptron.


| карта сайта |
|
обратная связь |
|
подписка на новости |

MiroHost — крупнейший хостинг-провайдер Украины

Сообщество ИТ-директоров Украины

КК Супремум


© Супремум, 2006-2017 
Все права защищены.

Работает на «1С-Битрикс: Управление сайтом»

//